FO har inngått en ny særavtale med KS om medleverordninger
Publisert 24 juni, 2026
Den nye avtalen trer i kraft ved nyttår.
FO har sammen med Fagforbundet, Delta, NSF og Utdanningsforbundet inngått særavtalen SFS 2311 med KS, som trer i kraft fra 1. januar 2027. Fra da må alle medleverordninger i KS’ tariffområde være hjemlet i denne særavtalen.
Les hva KS skriver om den nye avtalen her: Ny særavtale om medleverordninger – Hjem
Under kan du laste ned avtalen og lese veilederen de sentrale partene har utarbeidet.
Flere saker

– Øker risikoen for større forskjeller
Mens forskjellene i Norge fortsetter å øke, og nå er på et nivå vi ikke har […]

Brudd i oppgjøret for ansatte i privat helse og omsorg (481)
FOs fremste mål for forhandlingene var å sikre medlemmene reallønnsvekst. – Vi har møtt en […]
