FO med innspill til ny Folkehelsemelding
Publisert 24 september, 2018
FO har gitt innspill til arbeid med ny Folkehelsemelding. Mye godt folkehelsearbeid er i gang, særlig på innsatsområder knyttet til fysisk aktivitet og ernæring, psykisk helse og styrking av skolehelsetjenesten. Men FO formidler at arbeidet bare så vidt er i gang og det er mye å ta tak i.
Særlig må det jobbes mer målrettet med sosiale utfordringer, og bruke sosialfaglig tilnærming i folkehelsearbeidet i mye større grad. Det er vanskelig å se for seg hvordan vi skal nå målene om bedre helse i befolkningen uten et helhetlig fokus på folks helse og på folkehelsearbeidet
Du kan lese hele høringssvaret her
Flere saker

Ny tariffavtale for KA
19. juni ble det enighet mellom KA og organisasjonene om revidert hovedtariffavtale for KA organisasjonsavtalen. FO og Fagforbundet har forhandlet fram […]

FO om Helsepersonellplan 2040
Meldingen tar utgangspunkt i at Norge står overfor en helsepersonellkrise, og inneholder mange konkrete tiltak for […]
