FO har bevilget 30 000 kroner til Utøya
Publisert 28 juni, 2024
Landsstyret var samlet på Utøya 12.-13. juni. – Vi er imponert over hvordan AUF og arbeiderbevegelsen har tatt øya tilbake og utviklet den, sier forbundsleder Marianne Solberg.

Da FOs landsstyre besøkte Utøya i juni fikk deltakerne se hvordan Utøya er utviklet etter 22. juli 2011. Øya er et minnested, men også et demokrativerksted der skoleklasser og andre får undervisning i demokrati og demokratiutvikling. Nå har Arbeidsutvalget i FO bevilget 30.000 kroner til Utøya.
Flere saker

77 dager mot hat – FO støtter kampen
Det er femten år siden terrorangrepene i regjeringskvartalet og på Utøya tok 77 menneskeliv og […]

Skolefravær er et alvorlig problem
Fravær fra skolen er en stor utfordring. Konsekvensene er alvorlige for enkeltelever og storsamfunnet. Målet […]
