Kampen for frihet er ikke vunnet
Våre tanker går til de som ble drept, til de sårede og etterlatte, til LHBT-bevegelsen og til alle andre som kjemper for en inkluderende og fri verden.
Det er juni og det er pridemåned. Vi har akkurat feiret Regnbuedagene i Bergen og om få dager starter Oslo Pride. Dagene representerer noe større enn seg selv. De representerer oss alle. Vi heiser regnbueflagget og markerer at vi står sammen for frihet, likeverd og respekt og vi skal vise at kjærligheten tar knekken på hatet. Kampen er ikke vunnet, og vi har ikke gitt oss med å kjempe!
Denne uttalelsen ble vedtatt på FOs landsstyremøte 14. og 15. juni på Sundvollen.
Flere saker

Resultat i lønnsforhandlingene i kirkelig sektor
I natt ble det enighet i kirkelig sektor. FO, Fagforbundet og Creo har forhandlet fram […]

77 dager mot hat – FO støtter kampen
Det er femten år siden terrorangrepene i regjeringskvartalet og på Utøya tok 77 menneskeliv og […]
