Brudd i forhandlingene om pensjon i helseforetakene
– Arbeidsgiversiden ville beholde en grense på minst 20 prosent stilling for å kunne meldes inn i tjenestepensjonsordningen. Vi ønsker en løsning der alle ansatte, uavhengig av stillingsstørrelse, meldes inn i denne ordningen, sier nestleder i FO, Marianne Solberg.
Les mer: fo.no/mellomoppgjoret2019
Solberg understreker at dette er en viktig prinsipiell sak for FO. Derfor valgte LO og YS å bryte forhandlingene.
Her er protokollen.

NESTLEDER: Marianne Solberg i FO-ledelsen deltok i dagens forhandlinger.
Forhandlingene går nå til mekling. Tidspunktet for mekling er ikke klart, men blir avklart rett etter påske. Følg med på fo.no.
Les mer: Dette må du vite om pensjon
Disse forhandlingene gjelder våre medlemmer som er ansatt i et helseforetak.
Flere saker

77 dager mot hat – FO støtter kampen
Det er femten år siden terrorangrepene i regjeringskvartalet og på Utøya tok 77 menneskeliv og […]

Skolefravær er et alvorlig problem
Fravær fra skolen er en stor utfordring. Konsekvensene er alvorlige for enkeltelever og storsamfunnet. Målet […]
