Ny rapport om laget rundt eleven
Formålet med rapporten har vært å se på hvordan flerfaglig kompetanse i skolen kan benyttes på best mulig måte. I den sammenheng har man sett på ulike modeller. En av modellene er bruk av barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere i skolen.
Rapporten viser til systematisk forskning som bekrefter at sosialfaglig tilstedeværelse i skolen har en positiv effekt på lærings- og arbeidsmiljøet i skolen. Det har vært en økning av ansatte med sosialfaglig utdanning i skolen. Ansatte med denne kompetansen betegnes som en betydelig, om enn dårlig utnyttet ressurs i skolen.
Flere saker

Årets Operasjon Dagsverk går til FOKUS
Denne dagen jobber ungdom over hele landet for å støtte kampen mot kjønnslemlestelse og barneekteskap. […]

Fagartikkel: Varsling
Hva vil det si å varsle? Å varsle er i korte trekk 1 – gi […]

Arbeidsfolk har mye å miste i årets stortingsvalg
Stortingsvalget 2025 viser at det blir jevnt mellom de politiske blokkene. Tankesmien Agenda har gjennomgått […]