Ny rapport om laget rundt eleven
Formålet med rapporten har vært å se på hvordan flerfaglig kompetanse i skolen kan benyttes på best mulig måte. I den sammenheng har man sett på ulike modeller. En av modellene er bruk av barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere i skolen.
Rapporten viser til systematisk forskning som bekrefter at sosialfaglig tilstedeværelse i skolen har en positiv effekt på lærings- og arbeidsmiljøet i skolen. Det har vært en økning av ansatte med sosialfaglig utdanning i skolen. Ansatte med denne kompetansen betegnes som en betydelig, om enn dårlig utnyttet ressurs i skolen.
Flere saker

Seier i Arbeidsretten: Får full lønn ved sykdom på planlagte turer
Pasienter, brukere og elever med behov for tilrettelegging kan ha krav på følge ved overnattingsturer, […]

Hovedavtalen i staten forlenges
Hovedavtalen er selve “grunnloven” i staten. Den regulerer medbestemmelse på alle nivåer, og har som […]

Ny portal for tillitsvalgte
Du får bedre oversikt, mer effektive arbeidsprosesser og tryggere tilgangsstyring. For å gjøre overgangen enkel […]