Ny rapport om laget rundt eleven
Formålet med rapporten har vært å se på hvordan flerfaglig kompetanse i skolen kan benyttes på best mulig måte. I den sammenheng har man sett på ulike modeller. En av modellene er bruk av barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere i skolen.
Rapporten viser til systematisk forskning som bekrefter at sosialfaglig tilstedeværelse i skolen har en positiv effekt på lærings- og arbeidsmiljøet i skolen. Det har vært en økning av ansatte med sosialfaglig utdanning i skolen. Ansatte med denne kompetansen betegnes som en betydelig, om enn dårlig utnyttet ressurs i skolen.
Flere saker
FOrskerportrett: Psykisk helse hos ansatte i barnevernet
Hvem er du Alicja Olkowska?Jeg er klinisk barnevernspedagog, familieterapeut og førstelektor i familieterapi og systemisk […]
Rådgivningssamtaler for ledere på Modum Bad – ledige plasser!
«Å arbeide som leder med personalansvar er givende, men det er også et yrke som […]
FOs innspill til endringer i helsetilsynsloven mv.og opphevelse av lov om statensundersøkelseskommisjon – ny meldeordning
Du kan lese FOs høringsinnspill her: