Oppgjøret i Spekter Helse: medlemmene stemte ja i uravstemningen
Medlemmene stemte ja i uravstemningen
LOs medlemmer i Spekter Helse har sagt «ja» til årets lønnsoppgjør. – Vi er glad for at et stort flertall stemte for dette resultatet, sier Marit Selfors Isaksen, AU- medlem og FOs forhandlingsleder i Spekter. Blant FOs medlemmer stemte 92 prosent «JA» .Men valgdeltakelsen var lav, også for FOs medlemmer der kun 25 prosent benyttet seg av muligheten til å avgi stemme i uravstemningen.
SE HER: For deg som jobber i Spekter Helse.
LO Stat og forbundene har nedlagt mye arbeid i forberedelser og forhandling, men det er medlemmene som til syvende og sist bestemmer. Derfor er vi alltid spente når vi venter på resultatene.
– Vi er glade for at et stort flertall av de avgitte stemmene i FO og LO Stat gikk inn for dette oppgjøret. Det var et krevende oppgjør hvor vi mener vi fikk gode resultater for medlemmene. Likevel er det tydelig at vi har en jobb å gjøre med å få opp valgdeltakelsen blant medlemmene våre, sier Selfors Isaksen.
SE OGSÅ: Enighet i sykehusoppgjøret. Her er den nye lønnen din.
LES MER: Siste del av sykehusoppgjøret er i gang.
Flere saker

Ny tariffavtale for KA
19. juni ble det enighet mellom KA og organisasjonene om revidert hovedtariffavtale for KA organisasjonsavtalen. FO og Fagforbundet har forhandlet fram […]

FO om Helsepersonellplan 2040
Meldingen tar utgangspunkt i at Norge står overfor en helsepersonellkrise, og inneholder mange konkrete tiltak for […]
