Regjeringen gjeninnfører legemelding ved lengre fravær

Nå som smittesituasjonen har endret seg og det rapporteres om god kapasitet i helsetjenestene, fjerner regjeringen retten til utvidet egenmelding.
Arbeidsgiver kan fortsatt velge å gi rett til å bruke egenmelding de første 16 dagene, men fra 1. juni er de ikke lenger pålagt å godta dette. Dersom det ikke er avtalt å gi utvidet rett til egenmelding, kan arbeidsgiver fra 1. juni kreve legeerklæring fra fjerde dag. Fra samme dato må arbeidstaker også ha arbeidet hos arbeidsgiver i minst to måneder for å kunne bruke egenmelding.
LES MER: Gjeninnfører legemelding ved lengre fravær
Flere saker

77 dager mot hat – FO støtter kampen
Det er femten år siden terrorangrepene i regjeringskvartalet og på Utøya tok 77 menneskeliv og […]

Skolefravær er et alvorlig problem
Fravær fra skolen er en stor utfordring. Konsekvensene er alvorlige for enkeltelever og storsamfunnet. Målet […]
