Utvidede rammer for overtid for ansatte i helseforetak
Publisert 16 mars, 2020
FO har sammen med Fagforbundet og El og IT-forbundet inngått en avtale med Spekter om utvidede rammer for overtidsarbeid i helseforetak og sykehus i forbindelse med koronakrisen.
– På grunn av den ekstraordinære koronakrisen gir denne avtalen nødvendige rammebetingelser for å sikre tilstrekkelig bemanning i norske helseforetak og sykehus. Den sikrer også at arbeidsbelastningen ikke blir for stor for våre medlemmer, sier FO-leder Mimmi Kvisvik.
Les avtalen her: Avtale om utvidede rammer for overtidsarbeid i helseforetak og sykehus i forbindelse med situasjonen rundt koronaviruset.
Flere saker

Skolefravær er et alvorlig problem
Fravær fra skolen er en stor utfordring. Konsekvensene er alvorlige for enkeltelever og storsamfunnet. Målet […]

Ny leder i FO-studentene
– Jeg stortrives med valget mitt om å bli vernepleier, sier Abrahamsen.Abrahamsen ble med i […]
