Nå starter A2-forhandlingene i Spekter: – Har forventninger om reell uttelling
Marit Selfors Isaksen forhandler for FOs medlemmer i helseforetak i dag.

– Vi ser fram til forhandlingene for våre medlemmer i sjukehusene og har forventninger om at det skal gi reell uttelling.
Det sier Marit Selfors Isaksen, som sitter i forbundsledelsen i FO. Tirsdag 12. mai fra klokka 10 skal hun forhandle på vegne av FO i Spekter-området A2, som er offentlige og private helseforetak. De fleste av FOs medlemmer i Spekter jobber i dette området.
Blant temaene FO skal jobbe for i forhandlingene er medlemmenes kjøpekraft, sentrale tillegg, likelønn og uttelling for kompetanse.
– Det viktigste er at det blir reell uttelling for våre medlemmer, at de får betalt for kompetansen de har og bruker i spesialisthelsetjenesten, sier Selfors Isaksen.
Flere forhandlinger
Tidligere har både A1-forhandlingene og de innledende A-delsforhandlingene i Spekter-området vært gjennomført.
Det er satt av én dag til A2-forhandlingene, og de varer til de blir ferdige.
FO forhandler sammen med Fagforbundet, EL og IT, Creo og Manuellterapeutene.
Flere saker

Forhandlingsstart for Virke-HUK-området.
Virke-HUK omfatter ulike private helse-, omsorgs- og sosiale tjenester. Enkelte privat skoler og høyskoler er […]

Er du Pensjonist i FO Viken?
Vi har pleid å avholde medlemsmøter og et årsmøte hvert år. Hvilke temaer vi skal på medlemsmøtene […]

Nyhetsbrev 1 – Sommer 2026 | FO Viken
Et aktivt halvår i FO Viken 2026 har så langt vært et svært aktivt og […]