FO støtter streiken for tariffavtale i Orona Norway AS
Orona-montørene har streiket siden 14. mai og er nå inne i den fjerde streike uka. Men streikeviljen er fortsatt stor.
FO mener tariffavtaler er viktig middel i kampen for gode arbeidsforhold og rettferdig konkurranse mellom bedrifter.
«Streiken er en kamp både for heisbransjen og hele fagbevegelsen», sier forbunds leder Mimmi Kvisvik.
FOs arbeidsutvalg kommer med følgende støtteerklæring i forbindelse med at El & IT og forbundets medlemmer i Heismontørenes Fagforening (HMF) nektes tariffavtale.
LES MER OM STREIKEN: Heismontørenes streik for tariffavtale er et forsvar av den norskemodellen, mener El & IT lederen.
Flere saker

Skolefravær er et alvorlig problem
Fravær fra skolen er en stor utfordring. Konsekvensene er alvorlige for enkeltelever og storsamfunnet. Målet […]

Ny leder i FO-studentene
– Jeg stortrives med valget mitt om å bli vernepleier, sier Abrahamsen.Abrahamsen ble med i […]
