Ny pålogging til «min side» på FOs nettsider. Vipps erstatter xID
For å logge inn må du altså bruke Vipps.
Har du ikke Vipps? Her kan du laste ned Vipps på din telefon.
Har en gammel versjon må du bytte til den siste oppdatering av Vipps.
Lettere å logge inn
Med Vipps blir det lettere å logge inn på medlemssidene våre, siden du slipper å huske medlemmsnummer og passord. For at det skal fungere må du imidlertid være registrert med riktig mobilnummer på «min side» på fo.no.
Det vil fremdeles være mulig å logge inn med medlemsnummer og passord. På den måten kan du oppdatere medlemsinformasjonene din på «min side», og sørge for at mobilnummer og e-postadresse er riktig.
Hvorfor gjør FO denne endringen?
Årsaken til denne endringen er at Vipps AS fusjonert med BankID Norge AS. Det var BankID som hadde xID autentiseringen FO har benyttet til nå. Vipps AS har besluttet at xID skal slås sammen med en tilsvarende tjeneste som Vipps AS hadde og videreføres under Vipps merkevaren. Dermed er det kun Vipps logg inn som gjelder fremover.
Flere saker

Ny tariffavtale for KA
19. juni ble det enighet mellom KA og organisasjonene om revidert hovedtariffavtale for KA organisasjonsavtalen. FO og Fagforbundet har forhandlet fram […]

FO om Helsepersonellplan 2040
Meldingen tar utgangspunkt i at Norge står overfor en helsepersonellkrise, og inneholder mange konkrete tiltak for […]
